Блог

Чому слід мінімізувати запаси? — БЛОГ

Please log in or register to do it.

[ad_1]

У 1960-х роках Кіітіро Тойода, який хотів зробити Toyota світовим магнатом, здатним зламати американську гегемонію на автомобільному ринку, ввів на японських заводах компанії принцип «точно вчасно». З того часу на складах по всьому світу підхід, спрямований на максимальне скорочення кількості запасів, що зберігаються, стає все більш поширеним. Підприємства намагаються досягти та підтримувати мінімальний рівень запасів, який забезпечить безперебійне та своєчасне виконання завдань. Однак, це непросто.

Не надто мало, не надто багато, але якраз

Зберігання великої кількості продукції на складі здається недоцільним: воно вимагає великих капітальних вкладень, пов'язаних із витратами на оренду та експлуатацію залів та утримання більшого штату співробітників, а також ускладнює безперебійну обробку поточних замовлень, оскільки вимагає набагато більше зусиль. важко контролювати великі рівні запасів. Незважаючи на це, багато компаній вирішуються на це, збираючи під одним дахом як швидкохідні товари (що користуються підвищеним попитом), так і непродані та сезонні товари. ПОЛИШЕННЯ — це погано, а НЕДОЛІК — визначається як відсутність або недостатній запас певного SKU для задоволення споживчого попиту — ще гірше. Його причини можуть бути різними та зумовлені, серед іншого: від поганих прогнозів попиту та пропозиції; несвоєчасне постачання; непередбачене збільшення ринкового попиту, що призводить до більш швидкого, ніж очікувалося, вичерпання SKU. Наслідки недоліку можуть бути серйознішими, ніж наслідки надлишку. Крім фінансових втрат, вони також призводять до втрати довіри і, як наслідок, до можливого догляду клієнтів до конкурентів, у яких випадково виявився товар, який вони шукали. Репутація продавця страждає, і її відновлення можуть піти багато місяців.

Переваги скорочення запасів

Ми вже встановили, що однією зі стратегій запобігання дефіциту запасів може бути підтримка великої кількості товарних запасів під рукою. Однак це дороге рішення. Скорочення витрат там, де це можливо, є бажаною стратегією виживання на конкурентному та вимогливому ринку роздрібної торгівлі. Реалізація стратегії скорочення запасів є однією з найважливіших дій мудрого менеджера і приносить безліч переваг, у тому числі: зниження витрат і вивільнення капіталу (менше запасів означає менші витрати на оренду та утримання складських площ); більше місця (оптимізація розподілу товарів, покращення ротації запасів, спрощення організації та полегшення доступу до продукції); підвищення ефективності (покращення процесів управління запасами та підвищення гнучкості та адаптованості). Стратегічне планування запасів дозволяє краще реагувати зміни споживчого попиту, дозволяючи швидко вносити корективи без необхідності тримати занадто багато запасів.

Ціна безгосподарності

У всьому світі неправильне управління запасами щорічно призводить до багатомільярдних втрат у вигляді втраченого продажу та псування продукції. Не менш важливим є зниження задоволеності клієнтів обслуговуванням, спричинене дефіцитом товарних запасів та надто тривалим часом очікування їх поповнення. Інші втрати, що виникають внаслідок поганого управління запасами, включають: втрату контролю над ланцюжком постачання; збільшення витрат на утримання складу, страхування товарних запасів та зберігання надлишків (ці витрати можуть швидко підсумовуватися та з'їдати прибуток рітейлера); втрата прибутку (коли рітейлери змушені знижувати ціни на продукцію, щоб позбутися зайвих запасів); невикористані можливості продажу (коли клієнт, незадоволений відсутністю товару, переходить до конкурентного постачальника); а також неефективні операції (коли погана організація та маркування запасів подовжують терміни виконання замовлення).

ABC/XYZ-аналіз

Хорошою ідеєю вирішення описаних проблем в управлінні запасами є регулярний аналіз та моніторинг запасів, що полегшує прогнозування попиту, що, у свою чергу, дозволяє більш ефективно планувати постачання та використовувати ресурси. Завдяки цьому компанія може швидше реагувати на зміни ринку та адаптуватися до потреб своїх клієнтів.

Ось тут і стане в нагоді класифікація ABC, що групує товари від найважливіших до найменш важливих з погляду бізнесу.Наприклад, до групи А входять найдорожчі продукти, які при невеликій кількісній частці в масі товару становлять більшу частину його вартості (згідно з так званим принципом Парето у співвідношенні 20/80). Група Б — матеріали середньої вартості та середньої частки в масі товару (наприклад, 15/30), а група С — матеріали низької вартості та великої маси, наприклад 5/50). Метод ABC може бути розширений класифікацією XYZ для аналізу попиту, де група X містить матеріали з регулярним, прогнозованим попитом, група Y — матеріали зі змінним попитом, часто пов'язаним із сезонністю або контрактами, а група Z — матеріали з дуже нерегулярним попитом. важко передбачити.

Поєднавши обидві класифікації в одне ціле, отримуємо квадратну матрицю розміром три на три, яка утворює підсумкові дев'ять груп класифікацій матеріалів: AX, AY, AZ, BX, BY, BZ, CX, CY, CZ. Зробивши такий поділ, ви зможете виділити асортимент, якому слід приділити більше уваги. Згідно з класифікацією, найбільш важливими для ефективної роботи складу — і в той же час найбільш простими для правильного складування — будуть матеріали AX Group, що характеризуються високим попитом та високою вартістю, оскільки вони можуть бути доставлені відповідно до принципу «точно вчасно», який передбачає поставку матеріалів, необхідні виробництва продукції чи послуг, у тому кількості, що необхідно компанії, і у той час, коли вони необхідні. У свою чергу, у випадку з CZ Group, яка групує продукцію з нерегулярним продажем та низькою вартістю, можлива велика стандартизація поставок, які здійснюються рідше та рідше. До недоліків класифікації ABC/XYZ належать передусім статичність і нездатність враховувати зовнішні чинники, наприклад, зміни, що відбуваються над ринком, чи чинник інфляції. До його переваг можна віднести простоту використання та універсальність – він використовується у багатьох областях та відрізняє компоненти від високої до низької вартості.

Без програмного забезпечення ви не зможете рухатись

В ефективному управлінні запасами вирішальне значення має здатність швидко збирати, контролювати та подавати достовірну інформацію про них. Системи управління складом (WMS – Warehouse Management System) покликані підтримувати реалізацію цих завдань. Вони дозволяють динамічно керувати ситуацією, що змінюється на складі. Система збирає та обробляє інформацію про стан складу в режимі реального часу, оновлюючи дані відразу після кожної складської операції. Система WMS інформує про фактичну кількість та якість асортименту, у тому числі завдяки поточним запасам. Проведення такої інвентаризації гарантує, що зібрана інформація про рівень запасів відповідає фактичній. Додатковою перевагою такої форми інвентаризації є збереження безперервності складської роботи.

Короткий зміст

Занадто високий рівень запасів негативно впливає прибутковість як виробничих компаній, і розподільчих центрів. Надмірні запаси також є поширеною проблемою для великих оптовиків, які здійснюють великі закупівлі за один раз, щоб отримати додаткові знижки. Надмірний рівень запасів також є однією з найчастіших помилок компаній, які займаються ланцюжками постачання. Таким чином вони втрачають гроші (надлишкові запаси заморожують капітал, який можна було б інвестувати на постійній основі, наприклад, у модернізацію) та цінні складські площі. Тому реалізація стратегії зі скорочення (непотрібних) рівнів запасів має бути одним із найважливіших завдань кожного складу.

Автор повідомлення:

Моніка Сойка — Фахівець з маркетингу

[ad_2]

Джерело інформації для статті надав: BekuPlast

12 неймовірно цікавих фактів про те, як виготовляються пластикові контейнери для харчових продуктів
Все, що потрібно знати про Tesla Cybertruck - Molda

Reactions

0
0
0
0
0
0
Already reacted for this post.

Reactions

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *